Chudsi, miękcy, strategiczni
Chudsi, miękcy, strategiczni
RAFAŁ SZCZEPANIK, JAN MĄDRY
Czy działy personalne będą istniały w przyszłości - zastanawiają się ostatnio często ich pracownicy. Odpowiedź brzmi: owszem, ale jeśli będą potrafiły pokazać, że zwiększają zyski firmy.
Z obserwacji rynku HR, rozmów z menedżerami personalnymi firm Unilever, Polkomtel, General Motors czy Coca-Cola wyłaniają się cztery główne kierunki zmian w działach personalnych. Po pierwsze, szef personalny coraz częściej będzie musiał liczyć stopę zwrotu z inwestycji, wydatków na swój dział. Po drugie, będzie bardziej doradcą, coachem i strategiem uczestniczącym w rozwoju firmy, a mniej specjalistą funkcyjnym. Po trzecie, odchudzi dział: skupi się na kluczowych i unikatowych dla swojej firmy aspektach HR, resztę zlecając podwykonawcom. I wreszcie - intranet i Internet staną się codziennymi narzędziami jego pracy, jak dziś programy do obliczania świadczeń dla ZUS.
Kiedy stanie się to powszechne? Kilka lat na pewno trzeba poczekać. Ale kto pierwszy, ten lepszy.
Cenny kapitał, przemyślane inwestycje
Produktywność, efektywność, budowanie przewagi rynkowej, stopa zwrotu z inwestycji - te podstawowe dla zarządów firm pojęcia są też oczywiste dla większości dyrektorów produkcji, działów badań i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta