Lekcja martwego języka
Lekcja martwego języka
PIOTR LEGUTKO
Udało się obronić technika. Nie zostanie zaprzepaszczony wielki dorobek tych szkół. Będziemy nadal uczyć rzadkich i pięknych zawodów, młodzież otrzyma niezwykle szeroką ofertę kształcenia w dziesiątkach specjalności.
Jednym słowem udało się uratować polską edukację przed reformatorskim szałem ekipy Buzka. Przywróciliśmy normalność... Tak o decyzji zablokowania reformy szkolnej na etapie ponadgimnazjalnym mówią politycy SLD.
Po co się chodzi do szkoły?
Pytanie tylko z pozoru naiwne. Okazuje się bowiem, że dwóch kolejnych ministrów edukacji udziela na nie zupełnie różnych odpowiedzi. Dla poprzedniej ekipy pokonywanie kolejnych szczebli kształcenia podporządkowane winno być jednemu, głównemu celowi: przygotowaniu absolwenta do samodzielnego radzenia sobie w życiu. Teraz, a zwłaszcza w przyszłości, o której tak naprawdę nic pewnego nie wiadomo. Dla tego celu postanowiono zmienić całą strukturę kształcenia nastolatków, stawiając na wykształcenie średnie ogólne i kilka szerokich profili pasujących do różnych zawodów. Szkołę traktowano więc jak instrument, który można stroić do melodii przyszłości.
Dla obecnej ekipy szkoła jest przede wszystkim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta