Lektury menedżera
LEKTURY MENEDŻERA
- Nowe spojrzenie na marketing
- Kalkulacja kosztów zasobów ludzkich Nowe spojrzenie na marketing
We wstępie do książki autor Robert Shaw przytacza następującą historię: Supermarkety BestCo nie są zainteresowane sprzedawaniem zdrowej żywności, nie troszczą się o stan zdrowia ludzi. Martwią się natomiast tym, że ludzie tak jakby bardziej troszczyli się o swoje zdrowie, a to z kolei jest powodem do trosk dla BestCo.
Dzieje się tak dlatego, że BestCo zamierza kontynuować sprzedaż swojego stałego asortymentu, to jest białego pieczywa, fasoli z puszki oraz innych puszkowanych produktów, a także owej tryskającej tłuszczem rzeczy, powszechnie znanej jako kiełbasa brytyjska. A więc jak możemy im pomóc?
Są to słowa dyrektora marketingu Dennisa Bagleya, granego przez Richarda E. Granta w filmie pt. "Jak wyprzedzić innych za pomocą reklamy". Bagley jest chciwy, szorstki, egoistyczny, niezorganizowany, uosabia stereotyp marketingowca, który świetnie prosperuje.
Praca marketingowca bywała zmiennie określana jako zawód, sztuka, nauka, złowieszczy instrument perswazji dla mas i śmiechu, strata pieniędzy. Ludzie parający się tą profesją często portretowani byli jako fałszywi i niemoralni.
Autor książki poprzez badanie na nowo narzędzi marketingu, które mogą zostać
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta