Samochody jadą do Czech
Nie musimy przegrywać - komentarz
Samochody jadą do Czech
Bariery stwarzane przez polską administrację powodują, że niemiecki koncern motoryzacyjny poważnie rozważa przeniesienie inwestycji w produkcję małych furgonetek z Poznania do Czech - dowiedziała się nieoficjalnie "Rz". Także wczoraj dwa kolejne koncerny motoryzacyjne - BMW i Hyundai - poinformowały o zainteresowaniu rozpoczęciem produkcji w Czechach.
Hyundai od pół roku szuka lokalizacji dla nowej europejskiej fabryki, a propozycję Polski kategorycznie odrzucił.
Atutem naszego południowego sąsiada jest nie tylko tańsza praca. Inwestorzy zadowoleni są również ze współpracy z władzami, zwłaszcza z ulg i zachęt przyznawanych hojnie przez władze w Pradze.
Furgonetki za miliard marek
W październiku 2001 r. Volkswagen podał, że przeznacza 1 mld DEM na rozbudowę fabryki samochodów w Poznaniu, a w końcowej fazie jest budowana hala produkcji pilotażowej. W 2005 r. będzie ona produkować 150 tys. aut dostawczych i zatrudniać 5 tys. osób. Do końca 2003 r. na inwestycje wydanych zostanie 800 mln DEM.
Część gruntów, na których miałaby stać fabryka Volkswagena, jest własnością Głównego Urzędu Ceł. Stoi tam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta