Twarde lądowanie
- Rozmowa z Jerzym Dobrowolskim z firmy doradczej Healey & Baker
- Komentarz tygodnia: Skrzydła dla regionów Twarde lądowanie
PAWEŁ JASICA
Cywilne porty lotniczne znajdują się w Polsce w roli sublokatora wojsk lotniczych. W podkrakowskich Balicach taka sytuacja wstrzymuje inwestycje. Tymczasem w Białej Podlaskiej turecka firma nie zraża się przeszkodami i planuje zamienić wojskowe lotnisko - kosztem 9,6 mld dolarów - w kompleks transportowo-biznesowo-rozrywkowy.
W 2001 r. województwo małopolskie przejęło 13-procentowy udział skarbu państwa w spółce z o.o. Międzynarodowy Port Lotniczy w Balicach. Sejmik województwa wpisał rozbudowę lotniska do strategii rozwoju regionalnego, uznając je za jeden z najistotniejszych czynników wzrostu gospodarczego. Po wejściu w życie ustawy o zasadach wspierania rozwoju regionalnego zarząd województwa przeznaczył 16,5 mln zł na wydłużenie pasa startowego do 2,8 km. Szkopuł w tym, że nie można ich wydać. Pas startowy jest bowiem mieniem skarbu państwa, oddanym w zarząd dowództwu Wojsk Lotniczych.
- Nie możemy zainwestować pieniędzy w nie swój majątek - wyjaśnia Marek Nawara, marszałek województwa małopolskiego.
Żeby wybrnąć z sytuacji, zaproponował umowę cywilną pomiędzy
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta