Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Fast food w ofensywie

11 kwietnia 2002 | Ekonomia | AS PB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

ANALIZY I PROGNOZY

Gastronomia Nie przemija moda na pizzę i hamburgera. W Polsce działa ok. 7 tys. barów nowej generacji

Fast food w ofensywie

ANNA SIELANKO, PAWEŁ BLAJER

Prawie zniknęły z gastronomicznej mapy bary mleczne i tzw. szybkiej obsługi. Zastępują je lokale nowego typu często skupione w wielkich sieciach, prowadzących działalność na całym świecie. Kuszą klientów odmiennym rodzajem jedzenia i sposobem ich obsługi.

Hamburgery, hot-dogi, frytki, pizza, spaghetti, zapiekanki, kanapki z sosami - to potrawy, które w ostatnim dziesięcioleciu zrobiły w Polsce zawrotną karierę, zastępując naleśniki czy leniwe pierogi. Polubiły je zwłaszcza dzieci i ludzie młodzi. To oni stanowią w większości klientelę barów nowej generacji, które oferują właśnie taką żywność. Spośród ok. 42 tys. funkcjonujących w Polsce placówek gastronomicznych tzw. fast food stanowią ok. 6-7 tys. I ich właśnie z roku na rok przybywa, oprócz pubów, najwięcej.

Nadal raczej w domu

Mimo że bary te stopniowo zdobywają polski rynek, Polacy, w przeciwieństwie do obywateli krajów Europy Zachodniej, w placówkach tych jadają okazjonalnie. Podstawowe posiłki większość rodaków nadal najczęściej spożywa w domu. Jak podaje Instytut...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2592

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament