Czy tylko modny temat
Czy tylko modny temat
Rok 1997 - kryzys azjatycki. W koreańskich czebolach sprzedaż dramatycznie spadła, magazyny wypełniały się do granic możliwości. Konieczne stało się zwiększenie efektywności. Sposoby wyjścia z impasu były dwa: albo zastosować doraźne rozwiązanie, czyli proste cięcie kosztów, albo poznać źródła problemów i zaradzić im. Wiele czynników sprawiło, że obecnie Samsung osiąga coraz lepsze wyniki, gdy jego konkurenci borykają się z problemami ekonomicznymi. Kierownictwo firmy podkreśla jednak, że jednym z głównych warunków pomyślnego wyjścia z trudnej sytuacji było postawienie na wiedzę.
Konieczność zwiększenia efektywności działania zobligowała Samsung do diametralnej zmiany postrzegania rynku i klientów. Firma przestała bezmyślnie zapełniać magazyny, skoncentrując się raczej na przewidywaniu potrzeb i tworzeniu produktów je zaspokajających, a tym samym lepiej się sprzedających. Do osiągnięcia tego celu niezbędna była jak najpełniejsza wiedza o rynku, klientach i konkurentach. Przy projektowaniu nowych produktów nie wystarczyły już pomysły i projekty techniczne inżynierów, włączono do tego klientów i strategicznych partnerów.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta