Na drodze do autostrady
Na drodze do autostrady
Trzy programy
Żeby powtórzyć sukces Hiszpanii, trzeba zacząć przygotowywać się do tego już teraz. - Polscy samorządowcy już dziś powinni określić potrzeby lokalne lub regionalne i opracować wymaganą dokumentację na podstawie kryteriów UE. Muszą też zdobyć orientację w procedurach, które będą coraz bardziej decentralizowane, według modelu SAPARD. Należy również pamiętać, że ani teraz, ani po przystąpieniu do UE, nie sfinansujemy całości inwestycji ze środków unijnych. Warto zatem poznać możliwości dodatkowych źródeł finansowania, gwarantujących płynność finansową - radzi Magdalena Burnat, szefowa Zespołu Doradztwa Europejskiego w firmie konsultingowej Ernst&Young.
Hiszpanie potrafili
W Hiszpanii, gdy w 1986 r. przystępowała do Unii, było 18 526 km dróg głównych i tylko 1698 km płatnych autostrad. Do budowy nowych hiszpańskie władze postanowiły wykorzystać europejskie fundusze strukturalne oraz Fundusz Spójności. Obecnie Hiszpania ma 6600 km bezpłatnych autostrad.
Przyjęto program rozwoju bezpłatnej infrastruktury drogowej, oparty na założeniach wspólnej polityki regionalnej wspierania słabiej rozwiniętych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta