Holding różnych działalności
Holding różnych działalności
Siedziba Poczty Polskiej w Warszawie przy ulicy Małachowskiego
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
- Dwa podstawowe założenia przygotowywanej obecnie strategii Poczty Polskiej (PP) to efektywniejsze zarządzanie kosztami i poszukiwanie nowych źródeł przychodów. Chcąc oprzeć się konkurencji innych poczt po naszym wejściu do Unii Europejskiej, przedsiębiorstwo nie wyklucza, że będzie blisko współpracować z zagranicznymi partnerami. Chce także sprzedawać m.in. ubezpieczenia i utworzyć Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych. Na realizację planów PP potrzeba ok. 5 mld zł.
Poczta musi wprowadzać nowe usługi i obniżać koszty, aby sprostać konkurencji zagranicznych firm doręczających przesyłki. Po wejściu Polski do UE różne poczty i firmy kurierskie będą chciały odebrać PP najatrakcyjniejszych klientów, czyli firmy. Działania zawarte w strategii mają zmniejszyć zależność przedsiębiorstwa od przychodów z tradycyjnych usług pocztowych, które w przyszłości mają stanowić tylko 35-40 proc. Reszta przychodów będzie pochodzić z przesyłek ekspresowych i kurierskich, usług logistycznych, finansowych i internetowych.
W ostatnich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta