Kampania na miarę Iraku
Kampania na miarę Iraku
RYS. MIROSŁAW OWCZAREK
STANISŁAW KOZIEJ
Rozpoczęło się już strategiczne odliczanie przed kolejną, po afgańskiej, wojenną kampanią zbrojną w ramach trwającej od roku walki z terroryzmem globalnym. Będzie nią bez wątpienia kampania iracka. Wystąpienie prezydenta G.W. Busha na forum ONZ dało sygnał do tego odliczania. Coraz aktualniejsze stają się zatem pytania o najbardziej prawdopodobny przebieg tej kampanii.
Wypada rozpocząć od najogólniejszego stwierdzenia, że w przyszłej kampanii, jak w każdym działaniu zorganizowanym, można wyróżnić trzy podstawowe fazy: przygotowanie, wykonanie i wykorzystanie jej rezultatów. Spójrzmy zatem, jak mogą przebiegać te trzy fazy i co może być ich treścią.
Przygotowanie do działań
Faza przygotowania kampanii już trwa. Rozpoczęła się co najmniej kilka miesięcy temu, po przełomie w kampanii afgańskiej. Obejmuje trzy rodzaje działań: prace koncepcyjno-planistyczne, działania informacyjno-dyplomatyczne i specjalne oraz organizowanie kampanii, zwłaszcza gromadzenie zasobów.
Analizy, oceny, opracowywanie wstępnych koncepcji i planów (Contingency Plans) - to rutynowe elementy prac...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta