Zapomniany etap inwestycji komercyjnych
Zapomniany etap inwestycji komercyjnych
Tereny zielone w miastach kurczą się. Taka jest cena urbanizacji. W planach inwestorów zieleń jest na ostatnim miejscu, nie tylko jako etap inwestycji, ale także jako punkt budżetu. Z drugiej strony - coraz więcej osób odpowiedzialnych za zieleń publiczną dysponuje fachową wiedzą, dzięki czemu powstają ciekawe realizacje - uważają eksperci z Agencji Promocji Zieleni i Związku Szkółkarzy Polskich.
- Jestem architektem krajobrazu. Zaczynałam pracę zawodową w firmie, która zajmowała się zielenią publiczną. Mogę więc stwierdzić, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat nastąpiła poprawa pod względem profesjonalizmu osób zajmujących się zielenią. Powstają ciekawe koncepcje, np. ogrody na dachach. Niestety, nie ma poprawy pod względem powiększania się terenów zielonych w miastach. Raczej mamy do czynienia z tendencją odwrotną - mówi Agnieszka Żukowska, prezes Agencji Promocji Zieleni.
Tego nie bada nikt
Fakt, że tereny zielone w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta