Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cztery drogi do klienta

18 stycznia 1995 | Ekonomia | JB

Dystrybucja w Polsce

Cztery drogi do klienta

Firmy zagraniczne, które zamierzają wprowadzić na polski rynek nowy produkt, muszą uwzględnić w swojej strategii bardzo rozdrobnioną sieć sprzedaży, jaka charakteryzuje strukturę handlu w naszym kraju. Obecnie działa w Polsce 529 tys. niezależnych punktów sprzedaży, czyli 14 na 1000 mieszkańców, co jest rekordem w całej Europie. Oznacza to, że aby uzyskać znaczący udział w rynku, należy przede wszystkim dotrzeć do dziesiątek tysięcy drobnych sklepikarzy -- twierdzi tygodnik gospodarczy "Business Eastern Europe".

Zdaniem warszawskiej firmy konsultingowej Company Assistance Limited, w takiej sytuacji koncerny zagraniczne mają do wyboru 4 modele działania.

* Firmy zasobne w środki finansowe mogą pokusić się o stworzenie własnej, bezpośredniej (producent -- sklep) sieci sprzedaży. Strategia taka jest szczególnie korzystna dla firm produkujących przekąski i napoje chłodzące,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 379

Spis treści
Zamów abonament