Cztery drogi do klienta
Dystrybucja w Polsce
Cztery drogi do klienta
Firmy zagraniczne, które zamierzają wprowadzić na polski rynek nowy produkt, muszą uwzględnić w swojej strategii bardzo rozdrobnioną sieć sprzedaży, jaka charakteryzuje strukturę handlu w naszym kraju. Obecnie działa w Polsce 529 tys. niezależnych punktów sprzedaży, czyli 14 na 1000 mieszkańców, co jest rekordem w całej Europie. Oznacza to, że aby uzyskać znaczący udział w rynku, należy przede wszystkim dotrzeć do dziesiątek tysięcy drobnych sklepikarzy -- twierdzi tygodnik gospodarczy "Business Eastern Europe".
Zdaniem warszawskiej firmy konsultingowej Company Assistance Limited, w takiej sytuacji koncerny zagraniczne mają do wyboru 4 modele działania.
* Firmy zasobne w środki finansowe mogą pokusić się o stworzenie własnej, bezpośredniej (producent -- sklep) sieci sprzedaży. Strategia taka jest szczególnie korzystna dla firm produkujących przekąski i napoje chłodzące,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta