Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pijemy czy reklamujemy

18 stycznia 1995 | Media, Internet | MR TW

Promocja alkoholu

Pijemy czy reklamujemy

Marcin Rotkiewicz, Tomasz Wygnański

Reklamy bezalkoholowego piwa możemy spotkać na każdym kroku. Odnalezienie takiego napoju w sklepie graniczy jednak z cudem. Wiosną wódka Smirnoff zaprosiła nas na pokaz mody, a browary ostatnio w ogłoszeniach prasowych składały nam życzenia świąteczne, nie informując bezpośrednio o swoich wyrobach. To tylko niektóre z przykładów na to, jak radzą sobie firmy produkujące napoje alkoholowe w sytuacji, gdy istnieje zakaz reklamy takich towarów. Za utrzymaniem tego przepisu opowiada się rządowa Agencja ds. Zwalczania Problemów Alkoholowych. Przeciwko są agencje reklamowe, media i producenci, którzy czasem określają ten zakaz mianem "absurdu". Okazuje się, że w niektórych państwach dopuszczenie reklamy alkoholu nie powoduje zalewu mediów przekazami namawiającymi uporczywie do picia napojów wyskokowych.

Kampania dezinformacji

Podstawę prawną reklamy napojów alkoholowych stanowi art. 13 ust. 3 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z 1982 roku -- "zabrania się prowadzenia na obszarze kraju reklamy napojów alkoholowych". Przewidywaną sankcją za naruszenie tego zakazu jest kara grzywny do 5 milionów starych złotych (za umieszczenie jednostronicowej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 379

Spis treści
Zamów abonament