Pijemy czy reklamujemy
Promocja alkoholu
Pijemy czy reklamujemy
Marcin Rotkiewicz, Tomasz Wygnański
Reklamy bezalkoholowego piwa możemy spotkać na każdym kroku. Odnalezienie takiego napoju w sklepie graniczy jednak z cudem. Wiosną wódka Smirnoff zaprosiła nas na pokaz mody, a browary ostatnio w ogłoszeniach prasowych składały nam życzenia świąteczne, nie informując bezpośrednio o swoich wyrobach. To tylko niektóre z przykładów na to, jak radzą sobie firmy produkujące napoje alkoholowe w sytuacji, gdy istnieje zakaz reklamy takich towarów. Za utrzymaniem tego przepisu opowiada się rządowa Agencja ds. Zwalczania Problemów Alkoholowych. Przeciwko są agencje reklamowe, media i producenci, którzy czasem określają ten zakaz mianem "absurdu". Okazuje się, że w niektórych państwach dopuszczenie reklamy alkoholu nie powoduje zalewu mediów przekazami namawiającymi uporczywie do picia napojów wyskokowych.
Kampania dezinformacji
Podstawę prawną reklamy napojów alkoholowych stanowi art. 13 ust. 3 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z 1982 roku -- "zabrania się prowadzenia na obszarze kraju reklamy napojów alkoholowych". Przewidywaną sankcją za naruszenie tego zakazu jest kara grzywny do 5 milionów starych złotych (za umieszczenie jednostronicowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta