Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wabienie do witryny

19 stycznia 1995 | Prawo | RA

Międzynarodowy kodeks reklamy

Wabienie do witryny

Rozpowszechnianie informacji o towarach i usługach oraz możliwościach ich nabycia jest nieodłączną częścią gospodarki wolnorynkowej. Zarazem reklama ponosi odpowiedzialność wobec potencjalnych odbiorców. Zawierająca informacje niedokładne może podważyć zaufanie do niej, wprowadzająca w błąd -- narusza zasady uczciwej konkurencji.

Dlatego agencje reklamowe i reklamujący się opracowali pod patronatem Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu międzynarodowy kodeks, ustalający minimum zasad etycznych, jakich należy przestrzegać w reklamie. Kodeks, który ukazał się w 1937 r. , znowelizowano w 1949 r. , a kolejnych zmian dokonano sześć lat później. W 1963 r. znalazły się w nim postanowienia dotyczące reklamy telewizyjnej. Przez ponad pół wieku ten dobrowolny zbiór zalecanych reguł i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 380

Spis treści
Zamów abonament