Wabienie do witryny
Międzynarodowy kodeks reklamy
Wabienie do witryny
Rozpowszechnianie informacji o towarach i usługach oraz możliwościach ich nabycia jest nieodłączną częścią gospodarki wolnorynkowej. Zarazem reklama ponosi odpowiedzialność wobec potencjalnych odbiorców. Zawierająca informacje niedokładne może podważyć zaufanie do niej, wprowadzająca w błąd -- narusza zasady uczciwej konkurencji.
Dlatego agencje reklamowe i reklamujący się opracowali pod patronatem Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu międzynarodowy kodeks, ustalający minimum zasad etycznych, jakich należy przestrzegać w reklamie. Kodeks, który ukazał się w 1937 r. , znowelizowano w 1949 r. , a kolejnych zmian dokonano sześć lat później. W 1963 r. znalazły się w nim postanowienia dotyczące reklamy telewizyjnej. Przez ponad pół wieku ten dobrowolny zbiór zalecanych reguł i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta