Widoczna poprawa
Koniunktura na rynku usług bankowych
Widoczna poprawa
Ostatni kwartał ubiegłego roku charakteryzował się widoczną poprawą koniunktury na rynku usług bankowych. W świetle wyników jedenastego już cokwartalnego badania przeprowadzonego przez Katedrę Badań Rynku i Usług Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Zakład Badań Marketingowych IN-FOMARKT, wśród ponad 280 jednostek bankowych (centrale, oddziały) odnotowano na krajowym rynku bankowym wyraźnie wyższą dynamikę przyrostu większości mierników indywidualnych (depozyty, kredyty, rentowność) .
Stąd też wartość Poznańskiego Indeksu Koniunktury Bankowej PIKBANK wzrosła w stosunku do poprzedniego kwartału aż o blisko 11 punktów i była najwyższa w ciągu ostatnich trzech lat.
W IV kwartale 1994 roku
W IV kwartale nastąpił najwyższy w całym ubiegłym roku przyrost zarówno łącznej liczby świadczonych przez banki usług, jak i liczby obsłużonych klientów. Fakt ten sygnalizowało aż 88-90 proc. badanych jednostek, a jedynie w sporadycznych przypadkach odnotowano w tym względzie spadek (2-4 proc. jednostek) . Podobnie jak w poprzednich kwartałach, wyraźnie wyższa była dynamika przyrostu liczby obsłużonych klientów indywidualynch (w 91 proc. banków) niż podmiotów gospodarczych (w 62 proc. ). Najsilniejszy przyrost zarówno klientów, jak i liczby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta