Zarządzanie wiedzą a kultura korporacyjna
Zarządzanie wiedzą a kultura korporacyjna
MARGIT OSTERLOH, BRUNO S. FREY
Coraz częściej przedsiębiorstwa reorganizują swoje procesy i struktury zgodnie z hasłem "Więcej rynku w firmie". Dowodem na to są centra zysków, segmentacja biznesu, struktury holdingowe, organizacje wirtualne czy intensywny outsourcing. Rynek i systemy cen powinny przynosić firmom korzyści nie tylko zewnętrzne, ale i wewnętrzne. Jednak niewielu uświadamia sobie, że może to zaszkodzić tym firmom, dla których wiedza stanowi trwałą przewagę konkurencyjną. Skuteczne zarządzanie wiedzą wymaga bowiem zróżnicowanego zarządzania motywacjami.
Wirtualność nie zawsze jest zaletą. W 1981 r. IBM wprowadził na rynek nowy komputer PC i w ciągu 15 miesięcy zajął pozycję dotychczasowego lidera - firmy Apple. Udało się to dzięki intensywnemu outsourcingowi - ważne części komputera pochodziły od podwykonawców: mikroprocesory od Intela, system operacyjny od Microsoftu itp. W ten sposób rozwinęła się firma wirtualna. Gdy jednak konkurenci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta