Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zarządzanie wiedzą a kultura korporacyjna

13 listopada 2002 | Moja Kariera | MO

Moja kariera i zarządzanie (9) Simon, Kucher & Partners

Zarządzanie wiedzą a kultura korporacyjna

MARGIT OSTERLOH, BRUNO S. FREY

Coraz częściej przedsiębiorstwa reorganizują swoje procesy i struktury zgodnie z hasłem "Więcej rynku w firmie". Dowodem na to są centra zysków, segmentacja biznesu, struktury holdingowe, organizacje wirtualne czy intensywny outsourcing. Rynek i systemy cen powinny przynosić firmom korzyści nie tylko zewnętrzne, ale i wewnętrzne. Jednak niewielu uświadamia sobie, że może to zaszkodzić tym firmom, dla których wiedza stanowi trwałą przewagę konkurencyjną. Skuteczne zarządzanie wiedzą wymaga bowiem zróżnicowanego zarządzania motywacjami.

Wirtualność nie zawsze jest zaletą. W 1981 r. IBM wprowadził na rynek nowy komputer PC i w ciągu 15 miesięcy zajął pozycję dotychczasowego lidera - firmy Apple. Udało się to dzięki intensywnemu outsourcingowi - ważne części komputera pochodziły od podwykonawców: mikroprocesory od Intela, system operacyjny od Microsoftu itp. W ten sposób rozwinęła się firma wirtualna. Gdy jednak konkurenci...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2772

«
  • listopad
  • 2002
»
PnWtŚrCzPtSbNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Spis treści
Zamów abonament