Rzeka nieopodatkowanego paliwa
Rzeka nieopodatkowanego paliwa
Według szacunków Polskiej Izby Paliw Płynnych straty fiskusa z powodu nielegalnej sprzedaży paliwa przez kierowców ciężarówek zza wschodniej granicy wynoszą od 1 do 2 mld zł rocznie.
FOT. ADAM KARDASZ
TADEUSZ WILK, DYREKTOR DEPARTAMENTU TRANSPORTU ZRZESZENIA MIĘDZYNARODOWYCH PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYCH W POLSCE
Na własne oczy nigdy nie widziałem, żeby zagraniczny kierowca spuszczał ze zbiornika paliwo, ale od naszych członków mamy sygnały, że taki proceder kwitnie. Przynosi on nie tylko straty państwowej kasie, co wydaje się oczywiste, ale również polskim przewoźnikom. Rośnie bowiem konkurencja zagranicznych firm, które nie tylko z zasady są tańsze od naszych, ale jeszcze mogą obniżyć swoje koszty, sprzedając nielegalnie olej napędowy albo co najmniej nie kupując go w Polsce. Resort finansów powinien jak najszybciej, w interesie budżetu, interweniować w sprawie zmiany umów międzynarodowych, tak aby uniemożliwić wwożenie większych ilości paliwa niż 200 l. Ilość ta w zupełności wystarczy na przejechanie naszego kraju ze wschodu na zachód. Zupełnie niezrozumiałe jest, dlaczego Niemcy mogli wprowadzić takie zasady i przestrzegają ich z żelazną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
