Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najbardziej rozpoznawalna marka to Fiat

03 grudnia 2002 | Moje Auto | NT

Centrum Badań Marketingowych Indicator

Najbardziej rozpoznawalna marka to Fiat

Już po raz dziesiąty Centrum Badań Marketingowych Indicator przeprowadziło badanie opinii klientów o rynku samochodów osobowych w Polsce. Objęto nim 1200 osób zarabiających miesięcznie powyżej 1800 zł netto.

Wyniki pozwalają stwierdzić, że w dalszym ciągu najlepiej rozpoznawalną marką jest Fiat. Blisko jedna trzecia (31,7 proc.) respondentów bez problemu rozpoznaje włoskie samochody. Na drugim miejscu uplasował się Mercedes, którego rozpoznawał blisko co piąty (18,0 proc.) badany. Trzecie miejsce przypadło Oplowi, zaraz za nim uplasował się Polonez. BMW i Volkswagen są rozpoznawane przez co dziewiątego respondenta (odpowiednio: 11,3 proc. i 11,1 proc.).

W bieżącej turze badania, po raz pierwszy w gronie marek uznawanych za bezspornie luksusowe nie znalazł się Mercedes. Jego miejsce zajął Lexus, który zaledwie od zeszłego roku badany jest jako oddzielna marka. Ten wynik można tłumaczyć prestiżem, jakim wśród posiadaczy luksusowych limuzyn cieszy się ten japoński wóz. Warto nadmienić, że w Wielkiej Brytanii od kilku lat zdobywa on pierwsze miejsce w kategorii samochodu przynoszącego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2789

Spis treści
Zamów abonament