Przed spalinami musimy się bronić
Przed spalinami musimy się bronić
Pojazdy zasilane gazem traktowane są poważnie i przyszłościowo. Siłą motoryczną ich produkcji są kraje, miasta i regiony albo bardzo troszczące się o środowisko albo zatrute do granic możliwości.
Dynamicznie rozwija się rynek autogazu - zarówno płynnego LPG, jak i sprężonego metanu. Do historycznych już rynków autogazu, takich jak Włochy, Holandia, Stany Zjednoczone, dołączają wciąż nowe: Polska, Czechy, Węgry, Turcja, Pakistan, Australia, Rosja, czy Chiny.
Wiele państw poszukuje tańszych, alternatywnych źródeł napędu samochodów. Niemcy chcą też przestawiać się na napęd gazowy. Zgodnie z wprowadzaną w Niemczech "ekologiczną" reformą podatkową, ulgi stosowane dotąd jedynie przy napędzaniu gazem pojazdów sektora publicznego, zostają przedłużone do roku 2009 i rozszerzone także na samochody prywatne.
Trzysta stacji w Niemczech
W najbliższych latach w Niemczech ma być usunięta jeszcze jedna przeszkoda na drodze rozwoju napędu gazowego, jaką była rzadka do tej pory sieć stacji z dystrybutorami gazu. Przedstawiciele branży gazowej zapewniają, że już wkrótce w Niemczech zamiast dotychczasowych 130 będzie 300 stacji umożliwiających tankowanie gazu.
Partia Zielonych uważa , że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta