Wnikliwiej o pracy szkoły
Wnikliwiej o pracy szkoły
- Dyscyplina zamiast pomocy
- Opinie
- Co dwudziesty młody Polak nie uczy się i nie pracuje
- Korepetycje najpopularniejsze w Hiszpanii i Polsce
- Komentarz: Nauczycielu, naucz się pomagać
Surowa ocena polskiej szkoły w raporcie Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
Nauczyciel nie pomaga, ale wymaga Polska szkoła wyróżnia się dużą dyscypliną oraz znikomą pomocą nauczycieli dla uczniów. W efekcie polscy uczniowie osiągają gorsze wyniki niż ich rówieśnicy w innych krajach. I to mimo częstego korzystania z korepetycji.
- Polski nauczyciel jest przyzwyczajony, że szkoła jest od podawania i egzekwowania wiedzy. Żeby to osiągnąć, musi wprowadzić dyscyplinę. Natomiast to, co jest najistotniejsze dla uczenia się dziecka - sam proces rozumienia, zdobywania wiedzy - jest jakby poza zasięgiem tak tradycyjnie pojmowanego obowiązku nauczyciela - mówi Krystyna Starczewska, dyrektor I Społecznego LO z Warszawy.
Tegoroczny raport Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) poświęcony edukacji pozwala pierwszy raz dokładnie porównać polską szkołę ze szkołami innych krajów na podstawie wypowiedzi uczniów -
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta