W poszukiwaniu przychodów
W poszukiwaniu przychodów
Europejskie sieci telefonii komórkowej szukają sposobów zwiększenia przychodów uzyskiwanych od jednego klienta. To jedyna szansa na poprawę rentowności i tym samym umożliwienie inwestowania w sieci trzeciej generacji oraz spłatę długów zaciągniętych na zakup licencji na UMTS.
Dla sieci działających w Europie Zachodniej i niektórych krajach Europy Środkowej, gdzie penetracja komórek jest bliska nasycenia, takie działania są koniecznością. Choć w Polsce rynek ma spory potencjał do zwiększania przychodów przez przyrost liczby klientów, to operatorzy także starają się przekonać klientów do intensywniejszego wykorzystania możliwości, jakie daje komórka.
W 2002 r. Vodafone pozyskał na całym świecie 12,6 mln nowych klientów (wzrost o 12,6 proc.) i miał ich w grudniu blisko 112,5 mln. Wchodzący w skład grupy Deutsche Telekom T-Mobile International zdobył 16,5 mln klientów (wzrost o 25 proc.) i miał ich 81,7 mln. Orange, operator z grupy France Telecom pozyskał 3,6 mln użytkowników (wzrost o 9 proc.) i w końcu 2002 r. miał ich 44,4 mln. W Wielkiej Brytanii i Niemczech T-Mobile przybyło w sumie 3,5 mln klientów (wzrost o 10 proc.). Vodafone w tych krajach zdobył w tym czasie 968 tys. klientów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta