Moda na mniejsze spółki
Moda na mniejsze spółki
GRZEGORZ BRYCKI
Po okresie euforii na punkcie spółek technologicznych i koncentracji uwagi na firmach dużych i płynnych inwestorzy doceniają mniejsze firmy. Ceny akcji niektórych z nich rosną na przekór informacjom o stanie gospodarki. Analitycy uważają, że ma to związek z wcześniejszym niedowartościowaniem małych firm i oczekiwaniami na poprawę ich wyników.
Akcje gdańskiej LPP, zajmującej się projektowaniem i sprzedażą odzieży, zyskały w ciągu roku prawie 200 proc. Kapitalizacja spółki przekroczyła 300 mln zł i jest większa niż np. Sokołowa, największej polskiej firmy mięsnej. Analitycy są zgodni, że do wzrostu notowań LPP przyczyniają się coraz lepsze wyniki finansowe. Jest ona jedną z niezbyt licznej wciąż grupy firm, które dają zarobić inwestorom w czasach bessy. Do tego grona zalicza się także Inter Groclin. Zbigniew Drzymała, prezes i główny udziałowiec, powtarza, że spółka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta