Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dookoła dnia

18 lutego 2003 | Publicystyka, Opinie | NŁ

DOOKOŁA DNIA

Gry wojenne

Ponad 20 000 osób dziennie gra w Internecie w grę Gulf War 2 - twierdzi jej twórca. Jest to symulacja wojny Iraku z USA i jej sojusznikami. Gra ma wymowę antywojenną - przedstawiono w niej najgorszy z możliwych scenariuszy konfliktu. Gracz, który wciela się w prezydenta Busha, szybko zdobywa Bagdad. Jednak zaraz po tym zwycięstwie następuje atak bioterrorystyczny na Izrael, potem - odwet nuklearny. Dalsze wypadki przynoszą kolejne katastrofy. - To najbardziej prawdopodobny scenariusz - twierdzi autor gry Dermont O'Connor na stronie www.idleworm.com.

Gry komputerowe stają się coraz bardziej popularnym narzędziem walki ideologicznej. Przykładowo: bawiąc się w popularne wśród arabskiej młodzieży gry Stone Throwers lub Under Ash rzucamy kamienie podczas pierwszej intifady. Grając dla odmiany w Israeli Air Force mamy do dyspozycji eskadrę izraelskich bombowców, a naszym zadaniem jest bombardowanie stolic państw arabskich. Ł.K.

Brak okładki

Wydanie: 2852

Spis treści

Wyprawa na K2

Zamów abonament