Firmy
Henkel liczy na poprawę
Niemiecki Henkel (marki Persil, Fa, Schwarzkopf, Diadermine, Loctite) przewiduje znaczny wzrost zysku netto i obrotów o 4 proc. w tym roku mimo trudnych warunków w gospodarce. W 2002 r. zysk netto nie uległ zmianie (435 mln EUR), a obroty wyniosły 9,66 mld. Program restrukturyzacji podjęty w 2001 r. dał oszczędności 65 mln, da dalsze w tym roku. Grupa zamierza utrzymać dynamikę poprzez kupowanie firm lub udziałów. W Europie Środkowo-wschodniej. zwiększyła obroty o 8,5 proc., do 818 mln EUR, a zysk operacyjny o 6,3 proc., do 104,4 mln. W Polsce grupa poprawiła sprzedaż o 8 proc., do 953 mln zł; dział detergentów awansował na 2. miejsce wśród producentów. W Niemczech rosnące bezrobocie i zapowiedź wyższych podatków nie przyczynią się do pobudzenia spożycia na głównym rynku, w Stanach nastąpi lekka poprawa, w Ameryce Łacińskiej rynek będzie nadal trudny. Henkel liczy jednak, że jego 4 działy będą rosły szybciej od średniej rynkowej dzięki działaniom łagodzącym skutki konkurencji z supermarketami i redukowaniu kosztów. Na zdjęciu: Ulrich Lehner, szef firmy Henkel. (Henkel, AFP, Reuters, P.R.)
Plany Novartisu
- Przychody Novartisu ze sprzedaży farmaceutyków w Polsce mogą wzrosnąć w 2003 roku o 10 proc., a przejętego przez niego słoweńskiego Leku o 25 proc. - poinformował...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta