Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nieludzki czyn marketingowy

03 kwietnia 2003 | Sport | WH
źródło: Nieznane

Piłka nożna Wojna kibiców GKS Katowice z firmą Dospel

Nieludzki czyn marketingowy

Fani GKS aniołkami nie byli, ale nie słynęli z chuligańskich wybryków

(c) RAFAŁ KLIMKIEWICZ

WOJCIECH HARPULA

Firma Dospel Częstochowa od września ubiegłego roku jest strategicznym sponsorem klubu piłkarskiego GKS Katowice. Zgodnie z umową "górniczy" klub zmienił nazwę na Dospel Katowice. Kibice "Gieksy" nigdy nie pogodzili się z tym faktem. Niedawno wypowiedzieli częstochowskiej firmie wojnę.

Górniczy Klub Sportowy Katowice powstał w 1963 roku. Dwa lata później debiutował w I lidze. Od tego czasu zawodnicy ze stadionu przy ul. Bukowej czterokrotnie byli wicemistrzami Polski, trzykrotnie zdobywali Puchar Polski, dwa razy mogli cieszyć się ze zdobycia Superpucharu. W drugiej połowie lat 80. i na początku 90. GKS niemal etatowo reprezentował Polskę w europejskich pucharach. Sukcesy, kojarzone z postacią wieloletniego prezesa GKS i PZPN Mariana Dziurowicza, skończyły się w połowie lat 90. Ostatnim znaczącym osiągnięciem katowickiego klubu była gra w finale Pucharu Polski, w 1997 roku. Dwa lata później GKS spadł do II ligi.

W 2000 roku prezesem klubu został syn Mariana Dziurowicza, Piotr. Mimo fatalnej sytuacji finansowej jeszcze w tym samym sezonie wprowadził zespół do I ligi. Awans...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2890

Spis treści
Zamów abonament