Nieludzki czyn marketingowy
Nieludzki czyn marketingowy
Fani GKS aniołkami nie byli, ale nie słynęli z chuligańskich wybryków
(c) RAFAŁ KLIMKIEWICZ
WOJCIECH HARPULA
Firma Dospel Częstochowa od września ubiegłego roku jest strategicznym sponsorem klubu piłkarskiego GKS Katowice. Zgodnie z umową "górniczy" klub zmienił nazwę na Dospel Katowice. Kibice "Gieksy" nigdy nie pogodzili się z tym faktem. Niedawno wypowiedzieli częstochowskiej firmie wojnę.
Górniczy Klub Sportowy Katowice powstał w 1963 roku. Dwa lata później debiutował w I lidze. Od tego czasu zawodnicy ze stadionu przy ul. Bukowej czterokrotnie byli wicemistrzami Polski, trzykrotnie zdobywali Puchar Polski, dwa razy mogli cieszyć się ze zdobycia Superpucharu. W drugiej połowie lat 80. i na początku 90. GKS niemal etatowo reprezentował Polskę w europejskich pucharach. Sukcesy, kojarzone z postacią wieloletniego prezesa GKS i PZPN Mariana Dziurowicza, skończyły się w połowie lat 90. Ostatnim znaczącym osiągnięciem katowickiego klubu była gra w finale Pucharu Polski, w 1997 roku. Dwa lata później GKS spadł do II ligi.
W 2000 roku prezesem klubu został syn Mariana Dziurowicza, Piotr. Mimo fatalnej sytuacji finansowej jeszcze w tym samym sezonie wprowadził zespół do I ligi. Awans...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta