Kto zapłaci za auto, które jest złomem?
Kto zapłaci za auto, które jest złomem?
Rocznie wyrejestrowywanych jest ok. 200 000 pojazdów, lecz do punktów demontażu trafia zaledwie 70 000 sztuk
FOT. ANDRZEJ WIKTOR
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/53/EC z 18 września 2000 roku w sprawie wyeksploatowanych pojazdów nakłada na wszystkie państwa członkowskie obowiązek odzysku i recyklingu samochodów.
Jakub Faryś, dyrektor Stowarzyszenia Oficjalnych Importerów Samochodów:
- W tej chwili projekt rządowy jest pod obradami Komisji Europejskiej Sejmu, w związku z czym SOIS nie jest w stanie skomentować jego ostatecznej wersji. Stowarzyszenie stoi na stanowisku, że w przypadku pojawienia się "wartości negatywnej pojazdu", czyli konieczności dopłacania do recyklingu, nie można obciążać ewentualnymi kosztami producentów i importerów. Możliwe jest stworzenie systemu nieobciążającego żadnej ze stron: budżetu państwa, producentów i importerów, kupujących nowe pojazdy, ostatniego użytkownika oraz zajmujących się recyklingiem. Nasze analizy wskazują, że podpisywanie umów producentów i importerów z firmami zajmującymi się zbiórką i demontażem samochodów może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta