Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ta sama nazwa, dwa różne bary

15 kwietnia 2003 | Dobra firma | KR

ZNAK TOWAROWY W FIRMIE

Prawo ochronne nie oznacza absolutnej wyłączności na używanie znaku

Ta sama nazwa, dwa różne bary

W artykule "Jak uprzedzić nieuczciwych" (DOBRA FIRMA z 25 marca 2003 r.) Paweł Wrześniewski opisał przypadek nieuczciwej konkurencji polegającej na nieuprawnionym wykorzystywaniu produktu lub znaku towarowego. Warto jednak zwrócić uwagę na nieco odmienną "nieuczciwą" konkurencję, polegającą na rejestrowaniu znaku towarowego używanego wcześniej przez inne firmy i następnie żądaniu od nich opłat licencyjnych. Cudzysłowu użyłem dlatego, że ten sposób czerpania korzyści ze znaku towarowego nie jest prawem zabroniony - obowiązuje tu zasada kto pierwszy, ten lepszy.

W jednym z byłych miast wojewódzkich funkcjonuje, od lat co najmniej kilkunastu, bar zawierający w nazwie wyraz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2900

Spis treści
Zamów abonament