Kto pierwszy, ten lepszy
Kto pierwszy, ten lepszy
Recesja wymusiła na biurach podróży nieustanne promocje. Niektóre przedłużają upusty za wcześniejszą rezerwację wczasów do końca kwietnia, a nawet do ostatniego dnia maja. Inne decydują się na dokładanie z własnej kieszeni do imprez sprzedawanych w ostatnim momencie, byle tylko zapełnić miejsca w samolotach i hotelach. Ale klient niewiele na tym zyskuje, bo drogie euro znacznie podniosło koszty wycieczek.
Duża konkurencja i malejące grono osób, które stać na wakacje za granicą dla całej rodziny, zmuszają touroperatorów do niecodziennych rozwiązań. Na zniżki mogą liczyć już nie tylko stali klienci, dzieci, ale także nowożeńcy, seniorzy i pracownicy oświaty. Promocja goni promocję, biura obdarowują turystów upominkami, kartami uprawniającymi do tańszych zakupów w kraju i za granicą, łączą swoje akcje promocyjne z innymi firmami - supermarketami, stacjami paliw, bankami, proponują kilka dni gratisowego pobytu i dorzucają darmowe wycieczki. Klient może poczuć się rozpieszczany, zwłaszcza gdy chce polecieć do Turcji, Egiptu lub na Cypr - czyli do krajów o bardzo bogatej ofercie turystycznej, ale od których stroni większość wczasowiczów ze względu na wojnę w Iraku.
W ostatecznym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta