Coraz mniej za darmo
Prasa w Internecie. Przybywa tytułów wprowadzających opłaty za niektóre usługi
Coraz mniej za darmo
Gość "Rzeczpospolitej", Tomasz Kulisiewicz, ekspert Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, współzałożyciel Internetu Obywatelskiego: Tendencja, którą można zrozumieć. Tabele: Ceny za płatne serwisy wydawców Wykaz najbardziej popularnych stron
Większość polskich wydawców prasy zainwestowała w ostatnich latach w strony internetowe swych tytułów wzbogacane często o rozbudowane specjalistyczne serwisy. Witryny dużych dzienników i czasopism należą do najczęściej odwiedzanych, ale na Internecie zarabia dziś niewielu wydawców. Niedługo może się to zmienić, bo przybywa tytułów wprowadzających opłaty za niektóre usługi.
- Nie jest już kwestią dyskusji to, czy konsumenci będą płacić za zawartość Internetu, czy też nie. Wiadomo, że będą płacić - uważa Michael Zimbalist, dyrektor amerykańskiego Stowarzyszenia Wydawców Internetowych (On-Line Publisher Association). Według niego w USA przełom dokonał się w ubiegłym roku, kiedy wpływy ze sprzedaży zawartości internetowych serwisów (głównie rozrywki) wzrosły do 1,3 mld USD, prawie podwajając się w porównaniu z 2001 r. W tym roku firma badawcza Jupiter Research prognozuje ich kolejny wzrost do 2 mld...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta