Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak na dłoni; Co na opakowaniu

27 maja 2003 | Dobra firma | RM
źródło: Nieznane

F irma RADZI, JAK OZNACZAĆ TOWAR

  • Kody, etykiety, znaki i wywieszki - Jak na dłoni
  • Co na opakowaniu

Kody, etykiety, znaki i wywieszki

Jak na dłoni

FOT. SUNDAY

RENATA MAJEWSKA

Rzetelne i prawidłowe oznaczenie towaru na sklepowej półce to podstawowy obowiązek sprzedawcy. Ten, kto go nie dopełnia, musi się liczyć nie tylko z utratą zysku ze sprzedaży (konieczność przyjęcia w takim wypadku zwrotu towaru), ale i z karą finansową.

Na sklepowy regał może trafić tylko produkt odpowiednio oznakowany, opakowany i zbadany. Wcześniej muszą się o to zatroszczyć: producent, importer i sprzedawca. Wymogów w tym zakresie jest sporo, o czym świadczy mnogość przepisów regulujących te kwestie. Dziś przedstawiamy podstawowe zasady prawidłowego i rzetelnego znakowania towarów.

Zgodnie z ustawą z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU nr 141, poz. 1176) polski handlowiec musi podać do wiadomości kupującego:

  • nazwę towaru,

  • określenie producenta lub importera,

  • kraj pochodzenia,

  • znak bezpieczeństwa lub znak zgodności, wymagane odrębnymi przepisami,

  • dane o dopuszczeniu do obrotu w Polsce,

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2933

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament