Jak na dłoni; Co na opakowaniu
- Kody, etykiety, znaki i wywieszki - Jak na dłoni
- Co na opakowaniu
Kody, etykiety, znaki i wywieszki
Jak na dłoni
FOT. SUNDAY
RENATA MAJEWSKA
Rzetelne i prawidłowe oznaczenie towaru na sklepowej półce to podstawowy obowiązek sprzedawcy. Ten, kto go nie dopełnia, musi się liczyć nie tylko z utratą zysku ze sprzedaży (konieczność przyjęcia w takim wypadku zwrotu towaru), ale i z karą finansową.
Na sklepowy regał może trafić tylko produkt odpowiednio oznakowany, opakowany i zbadany. Wcześniej muszą się o to zatroszczyć: producent, importer i sprzedawca. Wymogów w tym zakresie jest sporo, o czym świadczy mnogość przepisów regulujących te kwestie. Dziś przedstawiamy podstawowe zasady prawidłowego i rzetelnego znakowania towarów.
Zgodnie z ustawą z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU nr 141, poz. 1176) polski handlowiec musi podać do wiadomości kupującego:
- nazwę towaru,
- określenie producenta lub importera,
- kraj pochodzenia,
- znak bezpieczeństwa lub znak zgodności, wymagane odrębnymi przepisami,
- dane o dopuszczeniu do obrotu w Polsce,
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta