Popyt trzeba wykreować
Joachim Reinhart, prezes Matsushita Electric Europe
Popyt trzeba wykreować
Rz: Wartość polskiego rynku elektroniki użytkowej to ok. 1 mld dolarów rocznie. Czy nasz kraj dla koncernu, który swoje produkty pod marką Panasonic rozprowadza na całym świecie, jest miejscem atrakcyjnym?
JOACHIM REINHART: Wasz rynek jest najważniejszy w tej części Europy. W 2002 r. Panasonic Polska zanotował ok. 580 mln zł obrotu. Na ten rok planujemy, że będzie to 710 mln zł. W skali globalnej nie jest to oczywiście znacząca wartość. Z drugiej jednak strony w Polsce żyje prawie 40 mln ludzi, których siła nabywcza systematycznie rośnie. W tym też upatrujemy szans na przyszłość.
Dla producentów sprzętu elektronicznego Europa nie jest wymarzonym rynkiem. Mniej się tu sprzedaje nowinek technologicznych, ludzie są bardziej konserwatywni niż np. mieszkańcy Azji czy USA.
Rynek europejski to ok. 13 proc. naszej globalnej sprzedaży. Dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta