Trzeba umieć czytać liczby
Trzeba umieć czytać liczby
- Mówi się, że co pięć - siedem lat warto zmienić firmę. To ma uzasadnienie: umożliwia dalszy rozwój - mówi Sławomir Skrodzki, obecnie prezes PTK Centertel.
TOMASZ ŚWIDEREK
Obejmując w grudniu 2001 r. fotel prezesa PTK Centertel, operatora sieci komórkowej Idea, Sławomir Skrodzki podjął olbrzymie ryzyko: przejął firmę "rozpędzoną" przez swojego poprzednika.
Na dodatek ten poprzednik - Marek Józefiak - został szefem Telekomunikacji Polskiej, głównego właściciela Centertelu, a sama spółka awansowała do roli najważniejszego motoru wzrostu grupy kapitałowej TP SA. Co więcej, było wiadomo, że przez wiele miesięcy wszyscy będą oceniać nowego prezesa przez pryzmat poprzednika.
Po pięciu kwartałach pracy nowego prezesa widać, że ten "rozpędzony pojazd" nie wypadł z wytyczonego toru. Zamiast planowanych 4 mln klientów sieć Idea w końcu 2002 r. miała ich prawie 4,5 mln, przychody były większe od zakładanych, a strata netto - znacząco mniejsza od planowanej. W końcu 2002 r. firma zaczęła modyfikować cele - zwiększenie liczby klientów przestało być priorytetem. Najważniejsze stały się wpływy i poprawa "jakości"...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta