Z notatnika technicznego redaktora Przybylskiego, Ulubiony wóz? - Grzegorz Turnau, Konie mechaniczne - felieton Jerzego Iwaszkiewicza
- Z notatnika technicznego redaktora Przybylskiego
- Ulubiony wóz? - Grzegorz Turnau
- Konie mechaniczne - felieton Jerzego Iwaszkiewicza
Z notatnika technicznego redaktora Przybylskiego
Niedoważone
Doważanie kół pozwala na zlikwidowanie wibracji układu kierowniczego
(C) AUTOBALANS
W niektórych autach pojawiają się wibracje kierownicy przy prędkości od 100 do 130 km/h i powyżej 180 km/h. Zlikwidowanie tego zjawiska nie zawsze jest możliwe przez wyważenie kół.
Wyważanie kół wykonywane jest z dokładnością do 5 g. Oczywiście jest ono niezbędne i w Polsce powszechnie stosowaneâ jednak czynność wykonana na stacjonarnej wyważarce nie zapewnia kompletnego wyważenia mas wirujących.
Błoto
Jest kilka przyczyn tego stanu rzeczy. Koło jest montowane na piaście auta w nieco inny sposób niż na wyważarce - w trakcie montażu koło może nawet minimalnie zsunąć się z osi piasty. Wirujące wraz z kołem elementy, jak łożyskaâ tarcze hamulcowe i półosie, wykonywane są z pewną tolerancją i może się zdarzyćâ że niewyważenie tych wszystkich elementów będzie się sumowało. Każda z wymienionych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta