Wielkie natarcie na rynek amerykański
Wielkie natarcie na rynek amerykański
Coraz więcej polskich firm znajduje odbiorców na swoje towary w Stanach Zjednoczonych. W ocenie przedsiębiorców to ogromny rynek, wielkie zamówienia i perspektywy. Obecność krajowych firm spożywczych na rynku amerykańskim umocnić ma giełda towarowa organizowana w Chicago przez Polsko-Amerykańską Izbę Gospodarczą.
Polskich przedsiębiorców nie przeraża odległość do USA. Rozwój logistyki sprawił, że towary można przetransportować przez Atlantyk w ciągu kilkunastu godzin. Zapytanie ofertowe dotrze w ciągu kilku minut przez Internet. Nie trzeba się martwić o osobiste złożenie podpisu, gdyż honorowany jest elektroniczny.
W USA są liczne środowiska polonijne i reprezentujące ich organizacje, także biznesowe. Towary są sprzedawane zazwyczaj pod polskimi markami, a ich promowaniem zajmują się hurtownicy, którzy nadzorują i opłacają również transport.
Handel ze Stanami Zjednoczonymi ma więc wiele zalet, co przekłada się na wielkość obrotów. Po 3 miesiącach tego roku obroty towarowe w handlu z USA były wyższe o 12,5 proc. od osiągniętych rok wcześniej. Eksport wzrósł o 22,8 proc., do 245,6 mln USD, import o 7,1 proc., do 410,5 mln USD w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta