Muzyczne echo mediów
Muzyczne echo mediów
Gość "Rzeczpospolitej" - Paweł Rurak-Sokal, lider Blue Café: Walka o popularność
Siedemset tysięcy sprzedanych w ciągu pięciu miesięcy płyt związanych z konkursem RMF FM to wynik bez precedensu. Album będący znakomitym pomysłem marketingowym, jeśli chodzi o wpływy ze sprzedaży, przyniósł jednak straty.
Wciąż świetnie rozchodziły się krążki Norah Jones i Blue Cafe, ale wśród krajowych zespołów po raz kolejny pierwsze miejsce należało do Ich Troje z albumem "The Best Of" (183 tysiące). Generalnie, choć w porównaniu z ubiegłym rokiem zmniejszyła sprzedaż albumów, wzrosły obroty, bo coraz większy udział w fonograficznym rynku mają płyty kompaktowe i DVD, maleje zaś sprzedaż tanich kaset magnetofonowych.
Sukces czy porażka
Stanisław Tyczyński, znany z błyskotliwych pomysłów szef RMF FM, zaplanował sprzedaż albumu "Moja i Twoja muzyka" w nakładzie 700 tysięcy. Chodziło o to, by polscy wykonawcy - Edyta Górniak, Anita Lipnicka, Kasia Kowalska, Varius Manx, Urszula, Grzegorz i Patrycja Markowscy - wykonali nowe, polskie wersje światowych przebojów Roxette, Roberta Palmera, Neneh Cherry, Boba Marleya, Stinga, The Police, Philla Collinsa, Simply Red,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta