Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocja jedno, reklama drugie

16 sierpnia 2003 | Prawo | IL
źródło: Nieznane

Ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów

Promocja jedno, reklama drugie

RYS. JACEK FRANKOWSKI

IZABELA LEWANDOWSKA

Za reklamę z punktu widzenia przepisów podatkowych nie mogą być uznane takie działania, jakie co prawda zachęcają do zakupu określonego towaru, ale nie polegają na rozpowszechnianiu informacji o nim. Jest to promocja - wynika z wyroku z 13 lutego 2003 r. (sygn. I SA/Łd 929/01) Naczelnego Sądu Administracyjnego. Skoro tak, to nie dotyczą wydatków na taką działalność odnoszące się do reklamy ograniczenia w zaliczaniu w koszty uzyskania przychodów z działalności gospodarczej.

Rzecz w tym, że wydatki na reprezentację i reklamę prowadzoną niepublicznie (inaczej niż na publiczną) są uznawane za koszt uzyskania przychodów tylko do pewnego limitu. Stosownie do art. 23 ust. 1 pkt 23 updf nie uważa się bowiem za koszty uzyskania przychodów wydatków na taką reprezentację i reklamę w części przekraczającej 0,25 proc. przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (tak samo art. 16 ust. 1 pkt 28 updp ).

Limit nie dotyczy wydatków na promocję. Przedsiębiorca ma więc prawo zaliczyć je w koszty w pełnej wysokości. Oczywiście pod warunkiem, że są celowe i uzasadnione, tj. zostały poniesione w celu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3001

Spis treści
Zamów abonament