Największy przewoźnik w Europie
- Sylwetka - Jean Cyril Spinetta
- Komentarz: Koniec "narodowych przewoźników"
Wczoraj na lotnisku Schiphol pod Amsterdamem została podpisana oficjalna umowa między KLM i Air France, które połączą się w największą europejską linię lotniczą. Na zdjęciu: prezesi Air France, Jean-Cyril Spinetta (drugi z lewej), i KLM, Leo van Wijk, byli wyraźnie zadowoleni.
(c) AP
Zgodnie z zapowiedziami Air France i KLM przedstawiły plan stworzenia największego przewoźnika w Europie. Transakcja odbędzie przez wykup akcji KLM za 784 mln euro. Komisja Europejska ogłosiła, że będzie musiała zbadać wpływ fuzji na konkurencję w Europie.
Akcje KLM skoczyły natychmiast o ponad 20 proc. (w końcu zyskały 12,54 proc.), a Air France zaczęły od spadku o 8 proc. (skończyły na -4,16 proc.). Ustalono, że nowa grupa powstanie przez zamianę akcji (rząd Holandii zgodził się oddać swoje 14,1 proc.) i będzie nazywać się Air France-KLM. Będzie należeć początkowo w 81 proc. do Francuzów, a obecni udziałowcy KLM przejmą 19 proc. w nowej grupie. Wraz z publiczną ofertą zamiany akcji udziały państwa w AF zmaleją automatycznie z 54 do 44 proc., a docelowo nawet do mniej niż 20 proc. Innym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta