Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Największy przewoźnik w Europie

01 października 2003 | Ekonomia | NP ND JB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Transport lotniczy Fuzja Air France-KLM

  • Sylwetka - Jean Cyril Spinetta
  • Komentarz: Koniec "narodowych przewoźników"
Największy przewoźnik w Europie

Wczoraj na lotnisku Schiphol pod Amsterdamem została podpisana oficjalna umowa między KLM i Air France, które połączą się w największą europejską linię lotniczą. Na zdjęciu: prezesi Air France, Jean-Cyril Spinetta (drugi z lewej), i KLM, Leo van Wijk, byli wyraźnie zadowoleni.

(c) AP

Zgodnie z zapowiedziami Air France i KLM przedstawiły plan stworzenia największego przewoźnika w Europie. Transakcja odbędzie przez wykup akcji KLM za 784 mln euro. Komisja Europejska ogłosiła, że będzie musiała zbadać wpływ fuzji na konkurencję w Europie.

Akcje KLM skoczyły natychmiast o ponad 20 proc. (w końcu zyskały 12,54 proc.), a Air France zaczęły od spadku o 8 proc. (skończyły na -4,16 proc.). Ustalono, że nowa grupa powstanie przez zamianę akcji (rząd Holandii zgodził się oddać swoje 14,1 proc.) i będzie nazywać się Air France-KLM. Będzie należeć początkowo w 81 proc. do Francuzów, a obecni udziałowcy KLM przejmą 19 proc. w nowej grupie. Wraz z publiczną ofertą zamiany akcji udziały państwa w AF zmaleją automatycznie z 54 do 44 proc., a docelowo nawet do mniej niż 20 proc. Innym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3040

Spis treści
Zamów abonament