Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kubek na biurko, portfel do kieszeni

09 października 2003 | Dobra firma | KJ

PODATKI W FIRMIE

Podatkowe skutki obdarowywania klientów gadżetami

Kubek na biurko, portfel do kieszeni

W jaki sposób mamy rozliczać gadżety promocyjne rozdawane klientom firmy? - pyta czytelnik DOBREJ FIRMY. - Zakładamy, że portfel, długopis czy filiżanka, na które naniesiono w widocznym miejscu logo naszej firmy, służą reklamowaniu jej działalności. Obdarowany nie powiększa swojego przychodu o wartość gadżetu, bo nie składał zamówienia na dostarczenie mu takiego konkretnego przedmiotu z nadrukiem firmowym. Przyjął gadżet jako prezent od firmy. Korzystając z niego, będzie jednocześnie "reklamował" naszą firmę.

Proszę więc o odpowiedź:

1. Czy firma zalicza wartość zakupu gadżetów w koszty promocji, czy reprezentacji?

2. Jakie zobowiązania podatkowe powstają po stronie naszej firmy bądź klienta w związku z praktyką przekazywania gadżetów?

3. Czy należy w związku z obdarowaniem klienta przygotować jakieś specjalne dokumenty? Jeżeli tak, to jakie?

4. Czy gadżety reklamowe, którymi obdarowuje się klientów, są, w świetle przepisów podatkowych, traktowane tak samo jak przekazanie klientom prezentu w postaci gotówki?

5. Co się zmienia, jeżeli obdarowany użytkuje przedmiot tylko przez określony czas? Np. dealer samochodowy przekazuje klientowi w użytkowanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3047

Spis treści
Zamów abonament