Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Największe skrzyżowanie wodne

11 października 2003 | Ekonomia | DE
źródło: Nieznane

Niemcy Alternatywa dla transportu lądowego

Największe skrzyżowanie wodne

Pierwsze jednostki korzystające z wodnego wiaduktu, uruchomionego przez ministra transportu Manfreda Stolpego.

(C)AFP

Po 6 latach prac uruchomiono w Magdeburgu największe w Europie skrzyżowanie szlaków śródlądowych. Budowa kosztowała 500 mln EUR.

Wiadukt o długości 900 metrów wypełniony wodą przebiega nad Łabą, a systemem śluz łączy Kanał Śródlądowy z kanałem Łaba-Hawela i pozwala skrócić żeglugę o 12 km na jednym z najbardziej zatłoczonych szlaków w Europie. Wiaduktem mogą pływać barki z ładunkiem 1350 ton na trasie z Berlina do Zagłębia Ruhry, Hamburga czy Rotterdamu. Jest alternatywą dla transportu lądowego. W 2002 r. w Niemczech przewieziono barkami 4 mln ton towarów, w 2015 r. będzie 7 mln. Mijanka jest częścią projektu remontu kanałów i portów między Hanowerem i Berlinem za 2,3 mld EUR. (AFP) P.R.

Brak okładki

Wydanie: 3049

Spis treści
Zamów abonament