Batalia o kredyt dla transportera AMV
Batalia o kredyt dla transportera AMV
Zdaniem banków - nie ma pewności, czy ostateczna wersja prototypu AMVx8, którą Finowie aktualnie dostosowują do wymagań armii, pomyślnie przejdzie przyszłoroczne testy
FOT. (C) TOMASZ WRÓBEL / POLSKA ZBROJNA
Polskie banki nie chcą kredytować początku produkcji transportera dla naszej armii. Już kilka z nich odmówiło współpracy tłumacząc to zbyt wielkim ryzykiem. - Na całym świecie rządowe zamówienia uznawane są za pewny interes i nie potrzebują dodatkowych gwarancji - dziwi się MON.
Siemianowickie Wojskowe Zakłady Mechaniczne, które będą wykonawcą największego w Europie zamówienia zbrojeniowego na dostawę 690 kołowych transporterów opancerzonych dla polskiej armii wartości prawie 5 mld zł, mają kłopoty z przekonaniem do współpracy polskich banków.
Oto Melara, włoski potentat budujący bojowe wieże do okrętów i pojazdów, poważnie potraktował umowę zawartą z MON na dostawę wież Hitfist dla połowy transporterów AMVx8 i sam finansuje zaawansowane prace nad produktem, który w przyszłym roku trafi do Polski. Już teraz jednak potrzebuje 10,5 mln euro zaliczki, aby kupić amerykańskie systemy kierowania ogniem i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta