Modernizacja dzięki funduszom unijnym
Modernizacja dzięki funduszom unijnym
ARTUR BURAK
W latach 2003 - 2007 wydatki na modernizację linii kolejowych w Polsce mają wynieść 10,2 mld zł, z czego ponad połowa ma być sfinansowana z funduszy unijnych. Natomiast dostosowywanie polskich kolei do standardów europejskich pochłonie koło 25 mld zł w ciągu najbliższych 10 lat.
W przyszłym roku wydatki na modernizację linii kolejowych wyniosą 1,7 mld zł, ponad dwukrotnie więcej niż zakładane na ten rok. W kolejnych latach będą jeszcze większe. W 2005 r. mają wynieść 2,5 mld zł, a w następnych dwóch powinny rosnąć o 100 mln zł rocznie. Głównym źródłem finansowania tych inwestycji będą fundusze unijne - ISPA, fundusz spójności, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Phare. Pozostałą część wydatków PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiedzialne za eksploatację linii sfinansują ze środków własnych, dotacji budżetowych oraz wpływów z emisji obligacji. Zakładana jest modernizacja trasy E-65 z Gdańska przez Warszawę i Katowice, E-30 biegnącej przez Wrocław, Katowice i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta