Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dobre, bo europejskie

11 lutego 2004 | Ekonomia | LO JB AS GD EW
źródło: Nieznane

Bruksela domaga się zmian w kampaniach promujących polskie produkty

Dobre, bo europejskie

  • Polskie dobre dla nas wszystkich - komentarz
  • Gość "Rz"

ANDRZEJ KRAUZE

"Teraz Polska", "Dobre, bo polskie", "Polska dobra żywność" i wiele innych kampanii promujących produkty z naszego kraju po 1 maja nie może być utrzymanych w obecnej formule. Komisja Europejska uznała, że to ukryta dyskryminacja towarów z innych państw Wspólnoty - dowiaduje się "Rz".

Bruksela już od dłuższego czasu prowadzi w tej sprawie poufne rozmowy z rządem. Na razie bez skutku. W promocję polskich produktów zaangażowali się prezydent, premier, minister rolnictwa i inni przedstawiciele władz. Zdaniem unijnych ekspertów oznacza to, że państwo utrudnia swobodny przepływ towarów między Polską a krajami Wspólnoty, bo produkty importowane nie mogą zostać objęte akcją promocyjną. Na stosowanie takich przeszkód nie pozwala art. 28 traktatu o UE. Już na początku negocjacji członkowskich Polska zobowiązała się do jego stosowania bez wyjątku od pierwszego dnia po przystąpieniu do Unii.

Pierwsi byli Irlandczycy

W podobnych sprawach Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) wydał już kilkadziesiąt wyroków. Precedensowy ogłoszono ponad 30 lat temu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3149

Spis treści
Zamów abonament