Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient wiedzieć musi

11 lutego 2004 | Prawo | HF
źródło: Nieznane

Prawa konsumenta Duże sieci handlowe próbują manipulować przepisami

Klient wiedzieć musi

FOT. SUNDAY

  • ABC REKLAMACJI
  • ELŻBIETA ANDERS, RZECZNICZKA URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

HANNA FEDOROWICZ

Handlowcy muszą podać klientom pełną informację o towarze, ofercie promocyjnej, a także o ich prawach. Mimo że przepisy w tej sprawie od dawna obowiązują, to wielu przedsiębiorców je lekceważy. Najczęściej postępują tak hipermarkety.

Polskie przepisy dobrze chronią konsumentów. Przyjęte na wzór unijny, nakazują bezwzględnie podawać klientom prawdziwą i pełną informację handlową. Tymczasem zwłaszcza duże sieci handlowe, których gros stanowią zagraniczne hipermarkety, próbują omijać przepisy, choć dobrze je znają. Zdarza się więc, że nie podają wszystkiego, co klienci powinni wiedzieć o towarze, albo podają informacje na wyrost, żeby zachęcić do kupna. Przypomnijmy, że znowelizowana w 2002 r. ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów pozwala prezesowi UOKiK zakazać takich praktyk.

Przy sprzedaży hipermarkety kuszą zerowym oprocentowaniem. Klienci myślą, że będą spłacać kredyt bez żadnych odsetek, a często dotyczy to tylko pierwszej raty. Tymczasem ustawa o kredycie konsumenckim (obowiązuje blisko półtora roku) nakazuje podać...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3149

Spis treści
Zamów abonament