Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Akcyzowa wojna

17 kwietnia 2004 | Publicystyka, Opinie | MS
źródło: Nieznane

Niejasne przepisy podatkowe utrudniają życie nie tylko przedsiębiorcom, ale i organom skarbowym oraz ścigania

Akcyzowa wojna

- Upadek Porta Baltic Serwis pociągnął za sobą upadek firmy Porty Żeglugi, od której PBS dzierżawiła statki - mówi wiceprezes PBS Helena Martuś o konsekwencjach sporu z US.

FOT. MACIEJ PIĄSTA

MICHAŁ STANKIEWICZ

Różne definicje pojęcia "środek transportu morskiego" stosowane przez urząd skarbowy i szczecińską spółkę paliwową Porta Baltic Serwis SA spowodowały, że firma musiała zapłacić 10 mln zł podatku. Obciążenie doprowadziło do jej upadłości. Sprawa do dzisiaj toczy się w sądach. Podobnych spraw jest w branży więcej, a ich główną przyczyną są niejasne przepisy. Niejasne zarówno dla podatników, jak i organów skarbowych.

Porta Baltic Serwis SA była spółką zajmującą się handlem paliwami. Razem z dwiema innymi firmami - Porta Petrol i Porta Żegluga - tworzyła paliwową część holdingu skupionego wokół Stoczni Szczecińskiej. Główną działalnością PBS był import paliwa i dostarczanie go na statki w polskich portach. W latach 90. paliwo to zostało zwolnione z akcyzy.

- PBS, będąc importerem paliwa przeznaczonego do silników okrętowych, uiszczała należności celne i podatkowe bezpośrednio podczas procedury...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3205

Spis treści
Zamów abonament