Akcyzowa wojna
Akcyzowa wojna
- Upadek Porta Baltic Serwis pociągnął za sobą upadek firmy Porty Żeglugi, od której PBS dzierżawiła statki - mówi wiceprezes PBS Helena Martuś o konsekwencjach sporu z US.
FOT. MACIEJ PIĄSTA
MICHAŁ STANKIEWICZ
Różne definicje pojęcia "środek transportu morskiego" stosowane przez urząd skarbowy i szczecińską spółkę paliwową Porta Baltic Serwis SA spowodowały, że firma musiała zapłacić 10 mln zł podatku. Obciążenie doprowadziło do jej upadłości. Sprawa do dzisiaj toczy się w sądach. Podobnych spraw jest w branży więcej, a ich główną przyczyną są niejasne przepisy. Niejasne zarówno dla podatników, jak i organów skarbowych.
Porta Baltic Serwis SA była spółką zajmującą się handlem paliwami. Razem z dwiema innymi firmami - Porta Petrol i Porta Żegluga - tworzyła paliwową część holdingu skupionego wokół Stoczni Szczecińskiej. Główną działalnością PBS był import paliwa i dostarczanie go na statki w polskich portach. W latach 90. paliwo to zostało zwolnione z akcyzy.
- PBS, będąc importerem paliwa przeznaczonego do silników okrętowych, uiszczała należności celne i podatkowe bezpośrednio podczas procedury...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta