Firma nie działa, ale ma koszty
Wydatki w okresie zawieszenia działalności
Firma nie działa, ale ma koszty
Przedsiębiorcom zdarzają się okresy "zawieszenia" działalności. W czasie przerwy ponoszą jednak wiele tzw. stałych wydatków. Czy są one kosztem podatkowym, mimo że w okresie tym przedsiębiorca nie prowadzi żadnej działalności?
Przepisy ustawy o VAT (dalej updof) nie przewidują możliwości zawieszenia prowadzonej działalności, a co za tym idzie - nie nakładają na podatnika żadnych formalnych obowiązków z tym związanych. Jeżeli więc podatnik nie zgłosi likwidacji działalności, przyjmuje się, że jest ona nadal prowadzona. Jak podkreślił w jednym z wyroków Wojewódzki Sąd Administracyjny (SA/Bk 1563/03), podatnikiem jest się od rejestracji do wykreślenia, a więc zawieszenie działalności nie ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta