Wnioski, uwagi i dyskusja publiczna
Wnioski, uwagi i dyskusja publiczna
MACIEJ BIELECKI
Zarówno w wypadku studium, jak i planu miejscowego, wójt (burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest do zorganizowania publicznej dyskusji nad przyjętymi w projekcie studium (planu miejscowego) rozwiązaniami. Publiczna dyskusja poprzedza etap składania uwag do tych aktów. W toku dyskusji potencjalni inwestorzy będą mieli możliwość zaproponowania swoich sugestii co do zmian/uzupełnień w studium (planie miejscowym).
Podmioty pozostające poza strukturą administracji samorządowej (np. deweloperzy) mogą kształtować zapisy studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (dalej: studium), a także kreatywnie wpływać na treść miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (dalej: plan miejscowy). Obywatelskie poprawianie czy też uzupełnianie treści studiów i planów miejscowych jest możliwe dzięki uregulowanej w ustawie z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. nr 80, poz. 717, z późn. zm.; dalej: upzp) instytucji "wniosków i uwag". Dzięki niej osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą zgłaszać swoje sugestie (żądania) w odniesieniu do rozwiązań przyjętych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta