Kto zapłaci za wraki
Kto zapłaci za wraki
Podczas internetowego czatu, który odbył się w siedzibie "Rzeczpospolitej", nasz ekspert odpowiadał na pytania związane z recyklingiem samochodów i zużytych urządzeń elektronicznych.
MICHAŁ POLAŃSKI z Euro Info Centre
Poprzednia część relacji
- Czy opłata za samochodowe wraki będzie jednakowa dla aut używanych i nowych z Polski oraz z innych krajów Unii Europejskiej?
To zależy od tego, jak zostaną sformułowane przepisy wprowadzające dyrektywę. Dokument ten zawiera jedynie wyłączenie dotyczące samochodów o wartości kolekcjonerskiej (aut historycznych). Nie ma przeszkód, aby stosować ją również do używanych. Problemem są natomiast samochody wyprodukowane przez przedsiębiorców, którzy już nie istnieją bądź takich, którzy nie są w stanie ponieść kosztów związanych z ich recyklingiem (odzyskiem). Dyrektywa nakazuje osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu także w stosunku do tych aut. Poziomy te mają być jednak niższe niż dla samochodów nowych.
- A może wprowadzenie opłat...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta