Krawaciarze i kreatywni
Agencje reklamowe
Krawaciarze i kreatywni
Pięć lat temu w Polsce nie było żadnej agencji reklamowej. Dzisiaj działa w kraju ponad osiemdziesiąt agencji proponujących całościową obsługę klientów poczynając od reklam telewizyjnych, przez promocję w radiu, a na typowej obsłudze marketingowej kończąc.
W uprzywilejowanej sytuacji po przemianach roku 1989 były duże zachodnie agencje, które dzięki finansom i możliwościom korzystania z już sprawdzonych kampanii na innych rynkach wyprzedziły rodzimą konkurencję. Z rankingu agencji przygotowanego przez redakcję "Businessman Magazine" wynika, że 12 pierwszych miejsc, według obrotów, zajmują agencje z kapitałem zagranicznym. Zachodnie firmy mają poza tym jeszcze jedną przewagę. Na polski rynek wchodziły obsługując światowe koncerny, z którymi współpracują od lat w innych krajach. Ogromne przedsiębiorstwa, takie jak Coca-Cola, są dla agencji żyłami złota.
Złap klienta
Agencje reklamowe podzielone są zazwyczaj na działy: obsługi klientów, kreatywny, produkcji, mediów, finansów i badań rynkowych.
Największym problemem dla agencji jest znalezienie klienta. W reklamie popularne jest stwierdzenie, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta