PŻB prywatyzuje się
Najpierw kołobrzeski port, potem bazy promowe
PŻB prywatyzuje się
Polska Żegluga Bałtycka SA jest jedną z kilkuset jednoosobowych spółek Skarbu Państwa, które nie zdążyły, w ustawowym czasie dwóch lat, sprywatyzować się, czyli praktycznie znaleźć nabywcy. Mimo to kołobrzeski armator, jako pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo żeglugowe, wkroczył na drogę prywatyzacji.
Jak powiedział "Rzeczpospolitej" Andrzej Grotowki, prezes zarządu i dyrektor naczelny PŻB SA, przyczyną przekroczenia ustawowych dwóch lat jest, podobnie jak w innych przedsiębiorstwach żeglugowych, ogromny majątek firmy, wynoszący około 100 mln zł. Trudno znaleźć inwestora strategicznego z tak ogromnym kapitałem. Dlatego przedsiębiorstwo samo podjęło działania prowadzące do prywatyzacji.
Plan prywatyzacji
Wiesław Grzesznik, dyrektor ds. eksploatacji portu baz promowych PŻB, w minionym tygodniu w czasie wizyty w Ministerstwie Przekształceń Własnościowych, otrzymał zezwolenie na realizację opracowanej przez siebie, indywidualnej ścieżki prywatyzacyjnej. PŻB ma zostać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta