Polskie pokazy mody
TEKST: BEATA BOCHIŃSKA
ZDJĘCIA: 1,2,3 - KOLEKCJA WIOSNA-LATO 2004 RAVEL BY ARKADIUS, ZDJĘCIA: 4,5,6 - KOLEKCJA WIOSNA-LATO 2004 VISTULA
Warszawa - Hotel Continental. W foyer eleganckie toalety mieszają się z nielicznymi awangardowymi ubraniami młodych gości. Znane twarze ze świata mody i show biznesu, kilku prezesów znanych banków, przedstawiciele konkurencyjnych marek, dystrybutorzy. Podekscytowane rozmowy, uśmiechy. Kelnerzy delikatnie informują, że poczęstunek po pokazie. W tle słychać delikatny podkład muzyczny. Napięcie oczekiwania na kilku ważnych i potwierdzonych gości rośnie. Agnieszka Maciąg, dyrektor artystyczny przedsięwzięcia, sadza gości na rezerwowanych miejscach. Bardzo się denerwuje. Kamery i aparaty wycelowane na wybieg. Wszyscy czekają na pokaz nowej kolekcji Vistuli.
MARKI POLSKIE
Wiele lat temu sztandarowi polscy producenci sprawę mieli łatwą - jak benzyna, to CPN, jak szynka, to Krakus, jak ciuchy, to Moda Polska. Marki uosabiały kategorie. Monopoliści nie musieli walczyć o wizerunek towarów - mieli ich zazwyczaj mniej niż chętnych na nie. Niewidzialna ręka rynku na początku zaczęła uczyć ich, co znaczy rynek konsumenta. Zaczął się tani import, "ciuchlandy" otwierały się na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta